Your journey is my story...

20 April 2010

Pegawai Tido Duduk a.k.a Pegawai Takde Duit

aiyyooo.. korang2 yang dah beribu2 jadi pengikut blog aku ni, sory sgt2 lama tak update email.. bz maattt!! aku rasa korang sedia maklum aku bz sbb ape.. sbbnya merujuk kepada tajuk post ni la..

hurm.. alhamdulillah rezeki aku masih ada. 3 april 2010 secara rasminya aku berkhidmat sebagai Pegawai Tadbir Dan Diplomatik M41. Pada hari tu, kami semua seramai 440 PTD lantikan baru ini melapor diri di Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) di Putrajaya.

Selain lapor diri, kami juga dapat tahu penempatan kami (dihantar ke jabatan/kementerian mana). Alhamdulillah, aku dapat kat JPA sendiri.. sbb Timbalan Pengarah JPA kata JPA memilih mereka yang intan terpilih sahaja untuk berkhidmat dengan JPA ni... heheh

banyak pro bila dapat kat JPA. untuk pengetahuan semua JPA adalah ibarat 'bapa kandung' kepada semua pegawai PTD (skim M) dan juga beberapa skim lain. Maksudnya, segala kebajikan dan hal dari A-Z PTD ni, JPA yang handle. So, kalau ada kursus ke ape, kami di JPA ni lah yang akan tahu dlu..insyaAllah.

Selain itu, urusan gaji, naik pangkat, elain dan lain-lain pun JPA sendiri yang handle..

5 April, aku lapor diri sekali lagi di penempatan kami, iaitu di JPA (lagi). Yang dapat JPA dalam 14 orang. Beratus-ratus yang lain telah ditempatkan di pelbagai kementerian, jabatan, suruhanjaya dan juga kerajaan negeri.

No comments: