Your journey is my story...

20 April 2010

lagi mengenai PTD..

post ini adalah kesinambungan kepada post yang lepas ye... heheh.

hurm.. aku ingat bila dah tau aku dapat kat JPA dah settle, rupanya belum lagi. Sampai JPA, ada lagi penempatan dalaman, maksudnya ke bahagian mana, cawangan JPA mana ataupun ke badan-badan lain di bawah JPA seperti Institut Tadbiran Awam Negara (INTAN).

Sambil menunggu ni, ramai la dapat member-member baru. Geng kami dalam 10 orang.. menunggu di library.. seperti buah yang kita tak tahu bila nak gugur. hari keempat menunggu (Khamis), akhirnya kami dipanggil dan diberitahu tentang penempatan dalaman kami.

keputusan = 7 orang ke INTAN dan selebihnya kekal di JPA. Aku? Sekali lagi menjadi salah seorang intan terpilih, untuk ke INTAN. INTAN mane? INTAN Syazlin dah tentu la.. haha. INTAN mana belum tahu, samada kekal di INTAN Bukit Kiara atau ke INTAN cawangan. So esoknya (jumaat), kami 7 intan terpilih ni akan melapor diri (dah 3 kali dah lapor diri ni) di INTAN Bukit Kiara dan akan tunggu kat sini sampai tahu penempatan dalaman INTAN pulak (tadi penempatan dalaman JPA).

Nak dijadikan cerita, masuk hari ni dah masuk 8 hari bekerja dah kat INTAN Bukit Kiara ni. Tak dapat-dapat pengesahan jugak kami ni dapat di bahagian/cawangan mana. Yang ada, hanyalah andaian, spekulasi dan rumours je. Hari ini adalah hari yang paling tegang sekali bagi kami di sini setelah diberitahu sekali lagi, "Lagi sehari dua dapat tau.."
Minggu lepas pun ayat sama jugak. Adoiiii... penat, tension semua ada..bukan apa, tapi sebab banyak benda tentang diri aku yang pending akibat daripada keputusan yang masih belum keluar ni.

Tapi jangan salah faham, aku tak salahkan seorang atau mana-mana pegawai pun, hanya melepaskan tension dan geram akibat terperap di library untuk lebih seminggu dah..

so kesimpulannya, kenalah tunggu lagi sehari dua.. T.E.N.S.I... rasa nak menangis pun ada..hahaha.. adoiii laaa... speechless maaatttt.. berat mata korang memandang, berat lagi bahu memikul..heheh.

4 comments:

Intan Syazlin said...

Hahahaha.. You work for me jela syg. Hahaha. I'm INTAN too. Hahahahha :P

farismustaqim said...

intan sabah. adoi. takde jauh lagi eh max. tu tandanya jauh pun jodoh korang tetap dekat :)

Maxx Ikhwandy said...

fufs~.. kata2 faris ibarat seorang pujangga cinta..haha.

keje dengan u? gaji mahal tak?heheh

Intan Syazlin said...

mahal laaa. COUNTLESS okay. hehe :DD