Your journey is my story...

08 February 2010

Strategi disusun, peluru lengkap. Tunggu perang.

Aku nak tulis sebagai seorang Jeneral perang hari ni. haha. Besok, 9 Februari aku akan ke medan perang iaitu di Putrajaya Presint 2. Oleh itu, sehari dua sebelum ni aku agak sibuk mengatur strategi perang dan membekalkan peluru-peluru untuk diri aku.

Musuh aku bukan calang-calang orang. pangkat besar. mungkin bergelar 'Datuk'. 2-3 orang pulak tu, lawan aku sorang. mmg tak la kan... huhu.

'Perang' ni aku gunakan sebagai simbolik untuk temuduga PTD aku esok. So pada hari ini aku akan dedahkan strategi2 yang telah aku atur. Terima kasih kepada bahagian 'risikan tentera' yang telah memberi aku maklumat bagaimana untuk menghadapi musuh2 aku ni.

Strategi:-
a) sampai awal ke mdan perang sebelum musuh aku tiaba bagi menyesuaikan dengan keadaan sekeliling.

b) akan aku kelirukan musuh dengan muncul di depan mereka dengan penuh semangat tanpa rasa takut (walau aku cuak). Seolah2 aku bersedia berperang dengan mereka.

c) aku akan hulurkan salam perkenalan dahulu dan tanya khabar mereka (sebelum mereka serang aku, aku serang diaorg dulu). haha.

d) Ketika diserang, aku mempertahankan diri aku dengan perisai-perisai. (bermaksud, aku akan jawab soalan mereka dengan point-point yang aku telah kumpul).

e) jika tak tahan serangan (maksudnya aku tak dapat jawab soalan diaorg), aku akan cuba mengelak dan pergi ke kubu lain(maksudnya aku akan elak daripada menjawab tetapi aku akan 'turnover' isu dengan menimbulkan isu lain).

f) aku akan menggunakan bahasa baku (ala-ala bahasa indonesia) semasa menjawab soalan mereka. contoh (berbeda-beda instead of berbeza-beza) dan (dipandang enteng instead of dipandang ringan). aku percaya, musuh akan terkesima seketika. kahkahkah.

g) bahasa tubuhku yang tegas dan jelas, dengan tangan aku didepakan, kadang kala aku genggam penumbukku.. dan kadang kala aku akan menunjuk2 ke kiri dan ke kanan sambil memandang tepat ke mata musuh. (ini akan membuatkan musuh mempercayai dengan apa pendamaian yang aku tawarkan). kahkahkah. gelak lagi.


Peluru-peluru/senjata:-
a) maschine gun (Latar belakang dan bidang tugak PTD).
b) Grenade (NKRA- Bidang Keberhasilan Utama Negara)
c) Flashbang (1Malaysia)
d) Kereta kebal (Dasar Ekonomi baru)
e) Pistol (Wawasan 2020).
f) Pisau (maklumat kementerian Penerangan, komunikasi dan Kebudayaan)
g) panah (latar belakang diri aku).



so tulah dia. menang atau kalah aku di bidang pertempuran aku taktau lagi. kalau gugurnya aku, taburlah bunga di pusara. hahahaha. kalau menang, akan aku bunyikan semboyan kemenangan untuk dinikmati bersama rakyat jelata..heheh.

Keputusan perang pada 18 Mac 2010. Sekian terima kasih. Takbir!!

3 comments:

nuruliznie said...

haha nak cakap poyo kang ko kecik ati. tapi takpela.

good luck max! :)

intan syazlin said...

takpe Nen, biar aku yg cakap..

poyo nyeeeeeeeeeeeeee!!! but full of humour la. gelak je i baca.

so how's the war? comment sikit, boleh? ;)

Ainn Ng said...

well? how does it goes?
lelaki berpeluang tinggi utk dapat kan? last time during my session, most of the guys dapat.