Your journey is my story...

25 January 2010

tak sapal-sapal.. kesian Faris.

Di keheningan petang smlm, aku msg Faris. Minta dia teman aku pegi Dewan Keramat AU2, pukul 9.30 malam semalam. Faris tidak menolak, dia mmg gemar membantu orang ni. Faris tak tanya pun utk apa aku nak pegi Dewan Keramat AU2. Baguslah dia tak tanya lagi... hehehe

Aku dah on the road (istilah baru menggantikan on the way yang selalu disalahgunakan, otw ke toilet contohnya) dari Shah Alam nak pegi ambil Faris. So, aku msg dia lagi suruh dia siap2 cepat, sampai rumah dia kang terus gerak. (Faris terkenal dengan betapa PANTASnya beliau bersiap). haha. sory Faris. huhu.

Dipendekkan cerita, aku sampai umah Faris. Alhamdulillah, tak sampai 2 minit dia keluar. haha. Aku tanya beliau, "Faris, ko tau tak Dewan Keramat AU2 kat mana?" Beliau menjawab, "Aku rasa aku tau,". Masa ni Faris tak tanya lagi nak pegi sana buat apa. haha. Aku pun senyap jela..

Sekonyong-konyong Faris bersuara, " Ko jangan bawak aku pegi majlis (kahwin) sudahla, aku pakai seluar pendek ni,". Aku jawab, "tak la, bukan majlis..."

"Habis tu ada apa kat sana?" tempelak Faris. hahaha. Aku dah tersengih2...
Faris menambah, "Owhhhhh..aku tau ada apa kat sana!!" hahahaha, aku tergelak. "Mana ko tau?", aku tanya. Beliau jawab, "Kat facebook tadi aku nampak."


Sebenarnya aku nak pegi dengar ceramah politik (parti rahsia). hahaha. tak sapal-sapal Faris berpolitik malam smlm..

Masa dengar salah seorang pemimpin berucap, Faris duduk sebelah aku. Aku jeling2 gak Faris, tengok dia ok ke tak. huhu. Muka dia macam biasa je. Dan yang bestnya, ada sekali tu, dia pun ikut tepuk tangan!! hahaha. Ni perkembangan positif, detik hati aku. hahaha. "Reformasi!!!" kata pemimpin tu. Faris pun ikut, "Reformasi!!" hahaha. Kelakar sungguh kau Faris.

Masa balik on the road ke kereta, aku pancing Faris, "Ko dah daftar mengundi belum?"

"Belum," jawabnya pendek. "Bila pilihanraya ek?" tambah Faris. "2012 atau 2013 kot," jawab aku. haha.

Pengalaman comel dengar ceramah politik bersama si Faris. haha. Sorry Faris. Tak sapal-sapal... bak kata ko..

10 comments:

nuruliznie said...

memang PANTAS sangat faris tu bersiap. kalah macek bedah.

Maxx Ikhwandy said...

makcik bedah pun nak blaja ngan faris mcm mana nak bersiap mcm dia...hahaha

farismustaqim said...

nurulizni MACEK BEDAH tu hape haaa ngok!!!!

ye la mek, tolong kengkawan la katakan.

nuruliznie said...

bagus faris nih ade semangat kebantuan yang tinggi.

ouh macek bedah tu adalah sejenis orang yang bersiap sangat PANTAS kalah kura2 :P

Shamz said...

aku tak tau nak komen camner... tp selalunya cik aril yg gemar menyiapkan beliau sambil selalu berkata - faris aku dtg jap lagi, siap cepat klo tak siap lagi , siap kau

Maxx Ikhwandy said...

hahaha.. faris a.k.a macek bedah ke?
anyway, thankx ek faris

farismustaqim said...

ooowh. kau ingat kau tu sangat cepat sangat ke bersiap hah? nak pilih baju pun kena satu hari. huh. makan nasi pun lambat.

Shamz Johan said...

max minum air je cepat

sha shi shu said...

die tu gile la maxx.........
pareh pongok

Maxx Ikhwandy said...

haha..barua punye acoi..
aku kan selalu sambil menyelam minum air..mesti la..haha