Your journey is my story...

14 January 2010

Pagi yang terang kini sudah gelap..

Aku bangun pagi seperti biasa dikala jarum jam menunjukkan 7.45 pagi. Walau jam telah ditetapkan pada 7.30 pagi, budaya snooze amat popular di kalangan muda remaja mcm kita, sesunggahnya nikmat tidur dan sejuknya pagi memberatkan mata dan tulang temulang kita.

Mandi.

Setelah menyarung seluar peninju (boxer) pembelian Elin dari Bandung, kemeja Durban pula ku kenakan pada badan ku diikuti dengan celana Bonia yang ketat. Gel rambut Brylcreem extra strong disapukan di rambut ikal mayangku, dan diikuti sapuan nipis bedak Dashing pada muka. Akhir sekali, wangian Usher (jenama bukan penyanyi R&B tu) aku semburkan pada baju dan di calit-calit ke leher dan belakang cuping (bukan daerah di perlis) telingaku.

Tiba di muka pintu rumah, aku mengambil kasut kulitku (ntah brand apa) lalu disarungkan selepas memakai stoking hasil beli-belah di Uptown DanauKota.

Ke kantor dengan hanya berjalan kaki merentas lautan kereta dengan melalui sebuah jejantas. 8.20 aku tiba di pejabat dan aku lalukan kad access ku di mesin pengesan. (bukan pengetuk kad).

Komputer difungsikan. Skype diaktifkan. Berita online dibacakan. Sambil baca, sekonyong-konyong tunangku Elin menegurku di Skype. Betapa gumbiranya rasa hati ini. Kami bersembang sekejap. Namun, malangnya kamera labah-labah (web cam) tidak ku bawa. Oleh itu, aku berjalan pulang ke Apartment Putra Ria Blok 24 yang hanya jauhnya lebih kurang 300 meter untuk mengambil alat tersebut.

Sesampainya semula aku di komputer, Elin masih aktif di Skype. Ku pasangkan web cam tersebut. Malang lagi, hanya aku yang dapat melihat wajah Elin, tapi dia tidak dapat melihat aku ni. Kesian dia. Rindu terubat sikit, tapi dia masih belum dapat melihat diriku. Wajah Elin di dalam web cam tetap cantik seperti di luar.

Puas sudah aku memeriksa apa yang tidak kena dengan web cam, namun hasilnya zero. Aku dan Elin berbincang. Keputusannya, selepas aku balik kerja ni aku akan ke rumahnya di Gombak, untuk melayari internet di sana.

7.30 petang waktu malaysia (6.30 pagi waktu Ohio) aku akan bangunkan Elin untuk berSkype.
Perutku sudah berbunyi. Tengahari tadi tak sempat turun makan, sangat kusyuk dengan kerja. Sekarang jam menunjukkan 3.40 petang. Menunggu 5.30 petang untuk balik, dan kemudian ke The Garden untuk membayar bil telefonku yang sudah dipalang. Jumpa lagi.

1 comment:

intan said...

malu i bacela sayang.. hahaha. thanks. love u always. :)