Your journey is my story...

12 January 2010

Corat-coret Elin ke Ohio.

2 buah kereta telah pergi ke KLIA untuk menghantar tunangku, Elin ke KLIA pada lewat petang Ahad (10 Jan) baru-baru ini. Aku naik kereta abg firdaus bersama kak intan, ayit dan elin.

sebuah lagi kereta diisi oleh elis, zam, mama, ecai, ashman n batrisha. semasa dalam perjalanan, boleh pulak lagu 'Pergi' dendangan Aizat berkumandang di corong radio. tapi aku steady lagi..takde hal lah. haha.

sesampainya kami KLIA jam 8.40 malam, aku dengan lincahnya mengangkat 3 beg elin sambil elin pergi mengambil troli, kemudian aku letakkan beg2 tersebut di atas troli.

kemudian, aku menolak troli tersebut ke kaunter daftar masuk J18 sambil diekori oleh elin dan ayit manakala abg firdaus dan kak intan pergi meletakkan kereta di tempat letak kereta.(daulat bahasa melayu).

dipendekkan cerita (setelah 2-3 pramugari lalu-hahaha), setelah selesai elin daftar masuk, kami semua ke KFC untuk makan (tp aku melantak). jam menunjukkan hampir 10.30 malam, lalu kami semua bergegas pula ke pintu masuk antarabangsa. sambil jalan tu aku memberi 2-3 pesanan kepada elin dengan diri aku yang masih steady, hahaha. elin angguk je, aku tau dia sedih. sbb tu aku tanak tunjuk aku ni sedih jugak, sbb nnt dia lg sedih.

depan pintu masuk antarabangsa, kami sempat mengambil gambar dan selepas itu elin dan kami semua semua mengucapkan selamat tinggal..bersalaman dan berpelukan (dengan mama n adik beradik dia ehh). dengan aku, kami bersalaman ibarat aku menyampaikan sebuah cek sumbangan kepada penerima (elin). hahaha.

detik ni, aku steady lagi la beb. sbb dia ada depan mata aku lg.. dia dah turun esclator tu, then kelibatnya semakin mengecil apabila elin berlari-lari anak menuju ke kaunter imigresen yang mana semakin lama semakin lenyap kelibatnya.. detik ni aku kurang steady dah.. hahaha. tp takpe, aku tau dia pergi baik untuk dia, untuk aku dan untuk semua. harap dia dapat menyesuaikan diri dan adapt secepat mungkin. I know u can take care of yourself. gonna miss u.

Selamat hari lahir elin. Selamat 1 tahun 1 bulan bersama. Selamat 1 bulan pertunangan. Be strong. love u very strong also. hee. smileeee. =)



dari tunangmu,
maxx @ iqbal ikhwandy

5 comments:

nuruliznie said...

ouch. sangat touching. maxx, nyanyikan lin lagu 'selamat ulangtahun sayang' by imran ajmain :P

YanManis said...

sedihnya...baca, kesian takpa kita pikir cuma 14 minggu jer.im proud elin dapat tunang macam max..promise me that u will love her forever n ever...

Maxx (bukan nama sebenar) said...

izni...eee aku benci lagu tula..lagu lain bleh la..heheh.

yea aunty. dont worry. i will. =)

intan said...

very grateful to have u in my life :)

Maxx Ikhwandy said...

me too syg..